درمان قطعی سرطان ریه
نوشته شده توسط : spudgene

سرطان ریه

سرطان ریه سرطان نای (نای)، برونش (دستگاه تنفسی فوقانی) یا کیسه آلوئولی ریه (آلوئول) است. این برگه اطلاعات دو نوع اصلی و رایج سرطان ریه را پوشش می دهد. دو دسته اصلی سرطان ریه عبارتند از:

 

سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) تقریباً 70 تا 80 درصد افراد مبتلا به سرطان ریه NSCLC دارند. شایع ترین اشکال NSCLC آدنوکارسینوم یا کارسینوم سلول سنگفرشی است. اشکال کمتر رایج در برگه اطلاعات مربوط به انواع نادر سرطان ریه که در وب سایت ELF یافت می شود، پوشش داده شده است.

سرطان ریه سلول کوچک (SCLC) SCLC در حدود 20 درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه رخ می دهد. این برگه اطلاعات مزوتلیوما، نوعی سرطان که در پلورا (پوشش سروزی ریه ها) رشد می کند و معمولاً در اثر استنشاق غبار آزبست ایجاد می شود، پوشش نمی دهد. اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های ریوی شغلی را می توانید در وب سایت ما بیابید.

در این سوال که چرا انکولوژی سیستم تنفسی ظاهر می شود، عوامل خارجی (خارجی) نقش زیادی دارند:

سیگار کشیدن. در افرادی که سیگار می کشند، خطر ابتلا به این بیماری 20 برابر افزایش می یابد، زیرا دود سیگار حاوی بیش از 60 ماده سرطان زا خطرناک است که مستقیماً به بافت های دستگاه تنفسی نفوذ می کند. سلامت افراد سیگاری غیرفعال نیز در خطر است.

هوای آلوده هوای اطراف، آلوده به سموم، گازهای خروجی اگزوز و ضایعات صنعتی، بر وضعیت برونش ها تأثیر منفی می گذارد.

استخدام در کارهای خطرناک ممکن است فرد در محل کار با مواد سمی تماس پیدا کند. به عنوان مثال، آزبست، یک ماده معدنی الیاف ریز، به طور گسترده در ساخت و ساز و صنعت خودرو استفاده می شود، اما سرطان زا رده 1 است.

عوامل درون زا (داخلی) نیز مهم هستند:

استعداد ژنتیکی سرطان؛

بیماری های مزمن دستگاه تنفسی؛

کاهش ایمنی؛

نمی توان دلایل دقیق ایجاد سرطان ریه را مانند هر سرطان دیگری نام برد. اغلب، فرآیندهای بدخیمی بافت توسط چندین عامل به طور همزمان آغاز می شود، از جمله ممکن است آسیب های ژنتیکی مختلف در سطح DNA وجود داشته باشد.

عمل

درمان جراحی روش استاندارد برای سرطان درجه 1 و 2 است. پزشکان در حال تلاش برای حذف کامل تومور هستند. در همان زمان، لنفادنکتومی انجام می شود - برداشتن گره های لنفاوی مجاور. این اقدام ضروری است، زیرا سلول های بدخیم باقی مانده در آنها منجر به عود بیماری می شود. در طول این عمل، پزشکان قادر خواهند بود ببینند که سرطان چگونه است و روند تومور چقدر گسترده است. ممکن است تصمیمی برای برداشتن تومور فقط به صورت جزئی گرفته شود. چنین عمل هایی را تسکین دهنده می نامند.

انقلاب درمانی دانشمندان اسپادژن

تیم تحقیقاتی اسپاد ژن در ایران، با همکاری محققین خود در دانشگاه MIT و هاروارد موفق به طراحی دارو و روش درمانی نوینی جهت درمان قطعی سرطان ریه شده است. این دارو با القای آپوپتوز منجر به از بین بردن سلول های سرطانی و مهار رشد و پیشرفت سرطان می گردد و با بیان سیگنال‌های خطر، منجر به فراخوانی سیستم ایمنی به سمت سلول سرطانی می شود. براساس مطالعات بالینی و به دنبال پایش روند درمان بیماران به مدت شش ماه، به این نتیجه رسیدیم که این دارو و روش درمانی، به صورت شگفت انگیزی(به میزان ۹۲ درصد) در تمامی مراحل مختلف سرطان ریه به ویژه در بیماران END STAGE  در هر دو نوع NSCLC و SCLC موثر بوده و منجر به درمان قطعی سرطان ریه می‌شود.

 





:: برچسب‌ها: سرطان ریه , درمان قطعی سرطان ریه ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: